Vytížený tah u Jihlavy čeká kvůli přestavbě křižovatky na kruháč velké omezení

  15:12
Horké dva týdny čekají řidiče, kteří jezdí mezi Havlíčkovým Brodem a Jihlavou a nebo jen z krajského města Vysočiny do průmyslové zóny u Stříteže. Stavba kruhového objezdu na konci dálničního přivaděče postoupila. Od 2. července zde bude zaveden kyvadlový provoz a vypnou se i semafory u Tří Věžiček.

Už několik týdnů se pod dálnicí D1 staví, auta projíždějí staveništěm omezenou rychlostí a provizorními pruhy. | foto: Martin Vokáč, iDNES.cz

Už několik týdnů se pod dálnicí D1 staví, auta projíždějí staveništěm omezenou rychlostí a provizorními pruhy. V následujících dvou týdnech se jejich cesta ale podstatně změní.

„Ve směru od Havlíčkova Brodu na Jihlavu a Brno se začnou pokládat asfaltové vrstvy. Práce se pak přesunou na druhou polovinu stavby. Kvůli zachování bezpečnosti silničního provozu zde dojde ke změně ve vedení dopravy,“ informoval mluvčí Ředitelství silnic a dálnic pro Kraj Vysočina Jiří Veselý.

Nebezpečné místo nahradí kruhový objezd s průměrem 44 metrů.

Kyvadlový provoz bude zaveden v době od 2. do 15. července, řízený bude semafory. Protože se jedná o jedno z vůbec nejfrekventovanějších míst na celé Vysočině, dají se očekávat kolony.

Z toho důvodu se vypnou i semafory na sousední křižovatce u Tří Věžiček. To zase může způsobit zdržení všem, kteří budou od Stříteže vyjíždět na hlavní. Zpoždění mohou nabírat i linkové spoje a vozy jihlavské městské hromadné dopravy.

„Žádáme motoristickou veřejnost o respektování přechodného dopravního značení a zároveň o ohleduplnost jak k ostatním účastníkům silničního provozu, tak k pracovníkům stavby,“ dodal Veselý.

Místo, kde často docházelo k nehodám

Výstavba kruhového objezdu má výrazně zvýšit bezpečnost jednoho z nejvíce rizikových míst v celém kraji. Pod dálnicí D1 na samém severním okraji Jihlavy končí čtyřproudý dálniční přivaděč a pokračuje silnice 38 na Havlíčkův Brod. Zároveň do téhož místa ústí sjezd z dálnice. Často tu docházelo k vážným nehodám.

Nebezpečné místo nahradí kruhový objezd s průměrem 44 metrů. Pro dominantní směry od Jihlavy na Prahu, od Brna na Havlíčkův Brod a od Havlíčkova Brodu na Jihlavu a Brno vzniknou samostatné oddělené větve. Do krajiny je to poměrně výrazný zásah.

Práce pro ŘSD vykonává stavební firma Strabag. Cena díla činí něco přes 58 milionů korun bez DPH. Přestavěná křižovatka by měla být do provozu uvedena v průběhu října.