iDNES.cz

O sociální dávky lze nově žádat i na poště, vyřizovat je ale bude jen úřad

  9:10
Dvě desítky poštovních poboček napříč celou Vysočinou slouží ode dneška nově i jako podatelny Úřadu práce ČR. Klientům tam pověření pracovníci pomohou vyřídit například online žádosti o rodičovský příspěvek, o přídavek na dítě nebo příspěvek na bydlení.

ilustrační snímek | foto: Tomáš Blažek, MAFRA

Do pilotního projektu České pošty a Úřadu práce, který má přivést digitální služby státu blíže lidem, je zapojeno celkem 51 poštovních poboček ze tří krajů v ČR – Ústeckého, Libereckého a také z Kraje Vysočina. Konkrétně na Vysočině se testování novinky týká dvacítky měst, přičemž zastoupena jsou sídla ze všech okresů.

Pobočky České pošty na Vysočině (podatelny Úřadu práce)

* Jihlava
Masarykovo náměstí 4321/8 * Třebíč
Smila Osovského 2/1
* Pelhřimov
Svatovítské náměstí 126
* Havlíčkův Brod
Svatovojtěšská 58
* Žďár nad Sázavou
Nádražní 494/23
* Světlá nad Sázavou
náměstí Trčků z Lípy 1045
* Jaroměřice n. Rokytnou
náměstí Míru 25
* Moravské Budějovice
1. máje 322
* Velké Meziříčí
Poštovní 1422/1
* Humpolec
Havlíčkovo náměstí 839
* Pacov
Žižkova 1100
* Chotěboř
náměstí T. G. Masaryka 56
* Telč
Staňkova 294
* Polná
Varhánkova 1241
* Velká Bíteš
Masarykovo náměstí 81
* Bystřice n. Pernštejnem
Masarykovo náměstí 105
* Ledeč nad Sázavou
Nádražní 461
* Nové Město na Moravě
Masarykova 1492
* Náměšť nad Oslavou
Masarykovo nám. 62
* Jemnice
Palackého 771

„Cílem naší spolupráce je rozšířit možnosti pro občany, kteří si třeba nevědí rady s digitálním podáním žádosti a mají pobočku České pošty blíže, než je Úřad práce,“ popsal generální ředitel Úřadu práce ČR Daniel Krištof.

Upozornil však, že pošta nebude nahrazovat činnost úřadu. Ten bude mít i nadále na starosti samotné vyřízení dávek, tedy jejich přijetí, kontrolu, schválení a vyplacení. A lidé samozřejmě nepřijdou ani o standardní možnost podat si žádost osobně na kontaktních pracovištích Úřadu práce.

Vybrali mix sídel

Pošta má díky své infrastruktuře a husté síti poboček dostat služby zase o něco blíže k veřejnosti.

„Pilotní pobočky byly vybrány tak, aby průřezově zahrnovaly jak menší obce, tak okresní i krajská města, čili mix sídel různého typu, abychom si vše v různých částech republiky vyzkoušeli. Pracovníci České pošty jsou na tyto nové služby připraveni a proškoleni díky několikaměsíčním přípravám ve spolupráci s pracovníky Úřadu práce,“ vysvětlil generální ředitel České pošty Miroslav Štěpán.

Žádosti o již zmíněné tři dávky státní sociální podpory zájemci mohou zadávat na zřetelně označených poštovních přepážkách, a to přes takzvanou Klientskou zónu Jenda.

K vyřízení jim bude stačit pouze jejich občanský průkaz a nezbytné dokumenty, jejichž seznam je k dispozici například na webových stránkách zapojených institucí. V případě poštovních poboček s vyvolávacím systémem se klienti mohou i předem objednat na určitý čas a jít pak hned na řadu.

Autor:
zpět na článek