Logo s Havlíčkovým knírkem budí emoce. Politici jsou v klidu, kritiku čekali

  12:12
Před měsícem zveřejnila havlíčkobrodská radnice novou vizuální identitu města včetně loga. Obyvatelé se s ním setkávají stále častěji. Ale také o něm stále diskutují. Na svém posledním jednání ho dokonce probírali zastupitelé města. Na rozdíl od veřejnosti ani jeden z přítomných logo nezkritizoval.

Mnozí občané města už dali najevo svoji nespokojenost, třeba na sociálních sítích. „Nezlobte se, ale mně se to logo nelíbí,“ napsala třeba Alena Floriánová.

„Napadlo mě, že je to logo nějakého sportovního klubu. A nebo k akci Movember,“ vzkázal Jan Franěk.

„To je spíš urážka. Kdo to mohl vymyslet?“ ptá se Robin Kunst.

„Město neví, co s penězi. Hlavně, že nás obrali na dani z nemovitostí. Za mě úplně zbytečné,“ vyjádřila se Marie Kadlecová. „Nejsme metropole a turisté tu nemají žádné zázemí, ubytování, restaurace, kavárny, hlavně o víkendu. Tak na co si tu hrajeme?“

Kritika na sociálních sítích

V komentářích na sociálních sítích zní zejména kritika. Slova jako fuj, hnus, děs a hrůza nejsou nikterak výjimečná. Pro mnoho diskutujících jsou nová vizuální identita a logo pouhým vyhazováním peněz. Marně v něm hledají smysl.

Vedení města to vidí přesně naopak.

Jak se vám líbí nové logo Havlíčkova Brodu?

celkem hlasů: 454

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00úterý 2. července 2024. Anketa je uzavřena.

Líbí se mi264
Nelíbí se mi, jsou to vyhozené peníze169
Nezajímá mě to21

Až dosud neměl Havlíčkův Brod žádnou jednotnou vizuální identitu, každá organizace měla svou, pokud vůbec nějakou měla. Místo loga města se využíval jeho heraldický znak. Podle odborníků byl nadužíván a bylo to špatně.

„Heraldické znaky město nikterak neidentifikují. Lidé je neznají, konkrétní město si k nim nepřiřadí, znaky jsou si hodně podobné. Využívat logo je na zapamatování mnohem jednodušší,“ vysvětluje starosta Zbyněk Stejskal (ODS).

Heraldický znak zůstane

Zdůrazňuje přitom, že znak bude při oficiálních aktech i nadále využíván, logo ho v těchto případech nahrazovat nebude. Stejně tak se dál bude využívat i městská vlajka. Někteří z kritiků se mylně obávali, že nové logo s knírkem je plně nahradí a znak zcela zanikne.

Brodské logo – i díky neustávajícím diskusím – plní cíl zapamatovat si ho od prvního okamžiku. S nadsázkou se dá říct, že ho nyní znají třeba i v Prachaticích. Tvoří ho spojení velkého písmena H s knírkem Karla Havlíčka Borovského. Vyvedeno je v několika barevných kombinacích. Celá nová vizuální identita přišla Havlíčkův Brod na půl milionu.

„Je to cena naprosto obvyklá. Například Trutnov, který vizuální identitu měnil současně s námi, zaplatil stejnou sumu. Jiná města vydala spoustu milionů za pouhé logo. My máme celou vizuální identitu,“ vysvětloval zastupitelům starosta.

Vizuální identita je celý jednotný grafický styl, jejž město a všechny jeho organizace budou využívat při jakékoliv komunikaci navenek. Jde o logo, grafickou podobu vizitek, polepů, webových stránek, hlaviček dokumentů, ale třeba i reklamních předmětů či bannerů a pozvánek na akce. V případě Brodu jde navíc o změnu stylu a layoutu radničního zpravodaje.

Logo se líbí i opozici

Nové logo města je doplněné o slogan „Havlíčkův Brod – tady žije úsměv’. „Experti se shodli, že Havlíčkův Brod je klidné a do jisté míry vtipné město, v němž panuje dobrá nálada,“ objasňoval spojení sloganu s Brodem Stejskal.

Že nové havlíčkobrodské logo bude mít své kritiky, s tím od začátku starosta počítal. „Neexistuje logo, které by jednohlasně přijalo 23 tisíc lidí. Každý má svůj názor. Překvapilo mne ovšem, jak moc reakcí je pozitivních,“ dodal.

Ve veřejných diskusích se kladné reakce skutečně objevují, byť nepřevládají. Jednoznačně však zaznívají od brodských zastupitelů. Kriticky se vůči nové vizuální identitě města neozval ani jeden. Logo se zamlouvá i opozici.

„Podílel jsem se kdysi dávno na tvorbě loga 4. Brigády rychlého nasazení i pro nynější Domov ve Věži. Vím, jaké to je. Byť jsem opozičním zastupitelem, s novou vizuální identitou souhlasím. Je to pro město i pro občany velký přínos,“ vyjádřil se na jednání Vladimír Frič (KSČM).

„Ve své sociální bublině jsem se setkal jen s pozitivní odezvou. Byly to efektivně utracené peníze,“ souhlasil Pirát Jan Kerber.

„Je to první brodské logo a já děkuji za tu iniciativu. Když se používal znak, za kopcem ho už nikdo neznal. Teď je na nás, abychom ho uvedli do praxe a hrdě používali,“ přidal se s pochvalou Ondřej Rázl, zastupitel za KDU-ČSL a zároveň ředitel Kulturního domu Ostrov.