Otrokovice cyklistům fandí. Vyhrály republikovou anketu Do práce na kole

  9:04
Kdo by hledal město, které je v rámci České republiky nejpřívětivější k cyklistům, měl by se vydat do Otrokovic. Alespoň to vyplývá z výsledků ankety Cykloměsto Do práce na kole. Město ji opanovalo za rok 2024 a celkově se na špici mezi nejlepšími místy pro cyklistiku v zemi drží už pět let.

Otrokovice cyklistům fandí. | foto: Tomáš ŽelezníkMAFRA

„Otrokovice jsou svým rovinatým charakterem pro pohyb na kole jako stvořené,“ míní starostka města Hana Večerková. „Proto se v tomto duchu snažíme posilovat i infrastrukturu pro cykloturistiku.“

Městu nahrává i fakt, že v dopravní špičce je tu obtížné projet a lidé tak často volí kolo jako nejrychlejší dopravní prostředek při cestě do práce nebo k vyřízení potřebných záležitostí.

Titul v anketě získává město, které se podle hlasování účastníků výzvy Do práce na kole nejlépe stará o cyklistické podmínky a jejich rozvoj. V soutěži hrají roli i další kritéria.

„K subjektivním dojmům se přidávají objektivní kritéria jako žebříček CykloRank nebo metriky z naší výzvy,“ vysvětlila vedoucí projektu Do práce na kole, pěšky či poklusem Lucie Rýzlerová ze spolku AutoMat.

Stezky i servis. Města vylepšují cyklozázemí, Zlín konečně připojí Jižní Svahy

Otrokovice se do kampaně Do práce na kole, která lidi motivuje k používání udržitelných způsobů dopravy a pohybu, zapojují už jedenáct let. Nejčastěji se jedná právě o cyklistiku.

Důležitý je i cyklistický servis

„Účast ve výzvě lidi nastartuje k tomu, aby po jejím skončení jezdili i mimo soutěž. A to je z mého pohledu ten nejdůležitější efekt,“ zdůraznila Večerková. Podle ní budou Otrokovice v budování další cyklistické infrastruktury pokračovat.

Policie odložila případ rozsáhlého požáru v Otrokovicích, příčinu nezjistila

„Problém jsou pro nás velmi svazující normy, které nepřipouštějí žádné výjimky, pokud jde o oddělené cyklostezky a například jejich křížení se silnicí,“ řekla starostka.

Aktuálně jsou v Otrokovicích rozjeté tři projekty na cyklostezky. „Ale jsme ve fázi jednání s vlastníky pozemků a dopravním inspektorátem,“ popsala Večerková.

Zároveň zdůraznila, že při vylepšování podmínek pro cyklisty nejde jen o samostatné stezky, ale také další cyklistický servis nebo vytváření zajímavých míst pro zastavení a odpočinek při cyklistickém výletě.