„Je to dlouhodobý projekt, o který usilujeme už léta. Máme tady hned dvě silnice první třídy a dostat cyklisty mimo hlavní komunikaci je velmi důležité,“ popsala starostka Silvie Dolanská.
Vzhledem k mimořádně složitému vyjednávání ohledně majetkových vztahů rozdělilo cyklostezku na tři etapy. Stavbaři v dubnu začali pracovat na první části, která spojí ulici Štěpská v centru města s hranicí katastrálního území s Lutoninou. Nová a převážně asfaltová trasa zčásti využije tělesa bývalé Baťovy dráhy. Bude měřit přes dva kilometry a mít třímetrovou šířku.
„Počítáme se smíšeným provozem chodců, cyklistů či jezdců na inline bruslích. Určitě to pomůže lidem, kteří k nám jezdí z Lutoniny do práce,“ poznamenala Dolanská.
Na trase vznikne také odpočinkové místo s dřevěným altánem a lavicemi se stolem. Poblíž budou tři cyklostojany, s dalšími lavičkami a zastaveními se počítá i v dalších místech na stezce. Práce za 20 milionů korun by měly být hotové letos na podzim.
Nová cyklostezka poblíž hranic spojí dvě řeky a připomene Vlárskou dráhu |
Vizovice už také vyřizují stavební povolení pro druhou etapu. Ta by měla směřovat na druhou stranu přes průmyslovou zónu k areálu Jelínek. V budoucnu pak na ni naváže třetí část, která skončí u katastru Zádveřic. Počítá se s ní jako s úsekem, který se stane součástí spojnice se Zlínem, s čímž města a obce na trase dlouhodobě počítají.
„Stále jsou ale majetkové problémy. Nyní se řeší, jestli Zádveřice změní trasování svého úseku oproti původní studii. Musíme tak ještě počkat, aby napojení dávalo smysl. O spojení se Zlínem stojíme a rádi bychom se tímto směrem pohnuli co nejdříve,“ doplnila starostka.